Les 24 Hores de la Vall del Tenes, en marxa

03/09/2016

Lliçà d'Amunt, 3 de setembre 2016.- Fa poc més d'una hora, a les 7 de la tarda, ha començat la XXXVIèna edició de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes-Gran Premi Terranova CNC al circuit del Pinar de la Riera de Lliçà d'Amunt (Barcelona) i des del primer moment, el ritme és fulgurant, amb avançaments constants i de gran espectacularitat.

LEquip Powered by JG del germans, Andreu i Albert Batlles, Francesc Mataró i Jaume Abella amb una TM ha estat el més ràpid dels 38 equips que finalment han pres la sortida, en completar la primera volta.

La classificació en aquesta primera hora de prova està encapçalada per l'equip Gass Racing dOriol Mena (Honda) amb 19 voltes. Segueix a 31 segons, el Team López 88, de Javier García Vico y Rubén Luengo amb el mateix número de voltes i tercer, el J.Costa, a un minut i també 19 voltes. Cada equip té 4 pilots que s'aniran rellevant sobre la moto segons l'estratègia que s'hagin marcat. La cursa finalitzarà demà, diumenge, a les 19 hores. Totes tres equips participen a la categoria de Grup 3, ades per aigua, amb embragatge automàtic o variador sense canvi de marxes i motor de 2 temps, essent la resta de preparacions lliures. Com la resta de ciclomotors, aquestes motos presenten un cubicatge no superior als 50cc (tol.2%), el màxim admès a la competició.

El president del Circuit de Catalunya, Vicenç Anguera ha estat l'encarregat de baixar la bandera i donar la sortida de la cursa que com és habitual s'ha fet a l'estil Le Mans, amb els pilots corrents cap a les seves motocicletes per ser els primers a iniciar la cursa. Han acompanyat a Anguera, el president del Grup 24 Hores, Francesc Padró, organitzadors de la cursa, els alcaldes de Lliçà dAmunt i de Montmeló, Igansi Simón i Antoni Guil, respectivament, el president de la Federació Catalana de Motociclisme, Josep Abad i el director del Circuit de Catalunya, Joan Fontseré.

Prèvia a la sortida de les 24 Hores, s'ha celebrat la tercera edició dels 90 Minuts de Resistència Joves Promeses Vall del Tenes, una prova única com les 24 Hores, dirigida, en aquest cas, a pilots d'entre 6 i 15 anys, i que ha guanyat l'equip Warriors de Raúl Sánchez. En segon lloc, s'ha classificat l'equip Massoni Sport i en tercer, el Moto Club Ronçana. Aquesta cursa que ha registrat una participació record amb 16 equips i 32 pilots, té com a objectiu fomentar l'esport del motociclisme entre els més joves i assegurar-se a més, una bona pedrera de pilots per al futur.

A més, just una hora abans de l'inici de les 24 Hores i al mateix circuit per on ara roden les motocicletes, s'ha celebrat la II Milla Solidària Canina Terranova CNC.

A hores d'ara, a més de la cursa de resistència hi ha múltiples activitats al recinte del circuit. Aquest programa lúdic s'allargarà durant bona part de la nit i durant tot el dia de demà i està pensat per a què pugui gaudir tot el públic, grans i petits.

La cursa es pot seguir a www.24hores.cat i al Facebook, (24 hores en ciclomotors de la Vall del Tenes) , Twitter (@24hvalldeltenes) e Instagram #24horesvalldeltenes. A més, Macsha, empresa líder en cronometratge està oferint la cursa a través dun gegantí videowall ubicat al recinte del circuit.