Les 24 Hores de la Vall del Tenes a punt per a una nova edició

01/09/2016

Les 24 Hores de la Vall del Tenes a punt per a una nova edició en què pilots,públic pols, soroll i benzina, seran protagonistes absoluts

•   ·   La cilindrada de les motocicletes, el circuit, la durada de la prova, però també el factor i el valor humà d’aquesta prova, fan de les 24 Hores una cursa única i singular

•   ·  160 pilots i 40 equips participen en una cursa en què conviuen pilots amateurs i professionals Oriol Mena, Javier García Vico o Marc Solà

•    · La cita de les 24 Hores ofereix, durant tot el cap de setmana, del 2 al 4 de setembre un ampli programa d’activitats lúdiques i esportives amb accés totalment gratuït

Barcelona, 31 d'agost 2016.- Aquest matí s'ha presentat al Museu Doctor Melcior Colet de Barcelona, la XXXVIIena edició de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes-Gran Premi Terranova CNC, que se celebraran aquest proper cap de setmana, 3 i 4 de setembre al circuit del Pinar de la Riera de Lliçà d'Amunt (Barcelona).

La prova està oberta únicament a motocicletes amb un cubicatge no superior als 50cc, amb un 2% de tolerància, fet que sumat a les característiques del circuit, la durada de la cursa i la singularitat de ser convocada i organitzada per una organització no professional amb el suport de tota la població de Lliçà d’Amunt fan d'aquestes 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors, una prova única. Així ho ha explicat durant la presentació, el president del Grup 24 Hores, organitzadors de la prova, Francesc Padró, qui ha afegit a les particularitats de la cursa, el fet de ser l'única que acull en una mateixa graella de sortida pilots de motocròs, enduro i asfalt professionals i amateurs.

Padró, que s'ha mostrat molt satisfet per l'èxit de la convocatòria d'aquest any, 160 pilots i 40 equips. Dels inscrits, la majoria dels equips, 26, participaran amb ciclomotors de fins a 50cc, refrigerats per aigua; 8 ho faran amb ciclomotors de fins a 50cc refrigerats per aire; mentre que els 6 restants competiran pel premi de la categoria PromoCup, reservada a motocicletes de fins a 50 cc equipades amb canvi de marxes amb motor de ciclomotor de 2 temps.

Destacar, a més, la participació de 3 equips amb tots els pilots majors de 40 anys, i un amb tots menors de 20. Aquests, així com els equips formats per pilots només de la Vall del Tenes, i els que tots els seus integrants són pilots estrangers optaran, ha explicat Padró, als nous trofeus de la cursa, addicionals als atorgats a les diferents categories per tipus de ciclomotor, i que en aquest cas, prioritzen i reconeixen, la composició dels equips per sobre de la seva classificació final a la seva categoria.

Francesc Padró que ha coincidit amb l’alcalde de Lliçà d’Amunt en destacar el caràcter patrimonial de les 24 Hores Internacional de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes ha recordat un cop més que els piltos d’aquesta cursa "participen per l'honor de guanyar les 24 Hores i pujar al calaix. No hi ha cap altre premi, cap retribució econòmica o de cap altre tipus. Aquest és l'esperit de les 24 Hores, superar el repte que cada un es marqui i passar-ho bé.

• Amb aquest mateix esperit, però en petit format i amb l'objectiu d'esdevenir una pedrera de futurs pilots per a casa nostra, es van crear fa dos anys, els 90 Minuts de Resistència Joves Promeses de la Vall del Tenes, una cursa que aquest any viurà la seva tercera edició amb una participació record, el dissabte 3 de setembre a les 15 hores. Francesc Padró ha confirmat la participació de 16 equips en la prova i 32 pilots, el més jove dels quals, amb 7 anys. Els participants als 90 Minuts correran s al mateix circuit del Pinar de la Riera, on poques hores després es disputaran les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes-Gran Premi Terranova CNC.

Durant la presentació de la prova, el president del Grup 24 Hores també ha fet referència al programa lúdic de la cursa i que des de sempre ha esdevingut un valor afegit a la gran festa del motociclisme que són les 24 Hores: tirolina solidaria sobre el circuit, actuacions infantils, concert de rock, espectacle de motor a càrrec de Ruben Sevilla, ... a més de la II Milla Solidària Canina Terranova CNC*, de dissabte a les 18 hores, una cursa de velocitat que tindrà com escenari part del traçat del circuit de les 24 Hores.

A més de Francesc Padró, han pres la paraula durant la presentació, els pilots Oriol Mena i Javier García Vico habituals de la cursa de resistència de Lliçà d’Amunt i participants d’aquesta edició que s’han manifestat uns entusiastes de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes, una prova, han dit, imprescindible a les seves agendes.

També ha intervingut, l’alcalde de Lliçà d'Amunt, Igansi Simón, el director del Consell Català de l’Esport, Gerard Figueras, que han coincidit en ressaltar el valor de les 24 Hores tant des del punt de vista esportiu, com social i de país. La cursa de Lliçà d’Amunt ha rebut també el reconeixement dels organitzadors de les 24 Hores d’Automobilisme de Barcelona – Trofeu Fermí Vélez, que han presentat en el mateix acte la seva cursa que se celebra, també, aquest cap de setmana al circuit de Montmeló.