PRESENTACIÓ DE LA 38 ena EDICIÓ DE LES 24 HORES INTERNACIONALS DE RESISTENCIA EN CICLOMOTORS DE LA VALL DEL TENES- GRAN PREMI BARNASFALT

01/08/2017

Lliçà d'Amunt, 20 juliol 2016.

Dimecres al vespre, 19 de juliol, es va presentar a Lliçà d'Amunt, la XXXVIII edició de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes- Gran Premi Barnasfalt, que se celebrarà en aquesta població del Vallès, els dies 1, 2 i 3 de setembre.

La prova està oberta a motocicletes amb un cubicatge no superior als 50cc, amb un 2% de tolerància que hauran de rodar 24 hores ininterrompudes demostrant la resistència dels pilots i també de les seves màquines. Els equips només disposaran, d'un ciclomotor per a competir, i quatre pilots.
Les inscripcions es van obrir el passat mes de maig i diversos equips ja han formalitzat la seva participació. L'edició d'enguany comptarà, una vegada mes, amb alguns dels millors pilots de les especialitats de Motocross i Enduro a escala nacional e internacional, alhora que es confirma la internacionalització de la prova, amb 5 equips estrangers, ja inscrits. Aquest any, a lhora de la presentació sha batut el record dequips inscrits amb 26, 20 del grup 3, 5 del grup 2 i 1 de promocup, entre ells cal destacar 4 equips provinents de França, 1 de Italia, 1 equip de Huelva, 1 equip 100% femení i 3 de la Vall del Tenes. Aquestes dades fan pensar en una molt bona inscripció final.
Durant la presentació, el president del Grup 24 Hores, Francesc Padró, organitzadors de la cursa, ha donat els detalls de la prova i les novetats d'aquesta edició, que si bé a nivell de normativa no canvia si que hi ha novetats destacades, com el nou sistema de cronometratge online, que permetrà als equips disposar de tota la informaciò de la cursa en temps real.
Padró va explicar que un any més ens trobem a la línia de sortida i que aquestes novetats responen directament als suggeriments dels equips i afeccionats i en una aposta de l'organització per reconèixer l'interès, entusiasme i esforç de tots els pilots que participen en la cursa i que lluny del que succeeix a altres proves, no s'emporten cap premi econòmic, sinó que en aquest cas, participen pel gran honor que suposa per a un pilot de resistència finalitzar la prova de Lliçà d'Amunt.
Pel que fa a les activitats paral·leles del programa de les XXXVII edició de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes-Gran Premi Barnasfalt, Padró va destacar la fira a la zona del village, els espectacles infantils i per adults, també va assegurar que es faria tot el possible per minimitzar el tema de la pols posant-hi els mitjans possibles, si bé, aquest tema al final queda en mans de la meteorologia.
Francesc Padró, no ha deixat passar l'oportunitat de la presentació de la prova de resistència per agrair la implicació dels patrocinadors de la cursa, l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt i també l'entusiasme de tots els voluntaris que permeten, any rere any, l'organització i èxit d'aquest esdeveniment, únic al món pel seu format i categoria de motocicletes, i que cada any, a principi de setembre, transforma Lliçà d'Amunt en la capital catalana del motor.
Padró va avançar que la presentació abans de la cursa es ferà el dia 31 dagost al Circuit de Barcelona-Catalunya.
Durant tres dies, aquesta població pren forma d'un gran paddok amb un complet programa d'activitats lúdiques i culturals, destacant el caràcter solidari d'algunes d'aquestes propostes que contribueixen, d'aquesta forma, a reforçar la singularitat d'aquesta prova. Padró, per exemple, va explicar que en aquesta edició es tornarà a destinar a una ONG tot el que es reculli de la venda de tiquets per a la macro tirolina que travessa part del circuit.
Durant l'acte, Carme Riera, vicepresidenta del grup 24 hores, va destacar l'extraordinària resposta de les escoles de la Vall del Tenes que han participat en el concurs de cartells de la cursa, en el que s'han recollit més de 100 obres. La imatge guanyadora és obra de NEREA JIMENEZ, una alumna de lescola Lliçà que ha aconseguit traslladar al paper l'essència de la prova representada, en aquest cas, per un casc. La jove va rebre durant la presentació part dels obsequis del premi, entre ells un passi familiar al Tibidabo i la condició de Vip per a tots els dies de la cursa.
El regidor d'esports de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt, Manel Busquets, va prendre, també la paraula durant l'acte a l'Ateneu l'Aliança de Lliça d'Amunt per remarcar la paraula EXITque segons el regidor acompanya a moltes de les vessants de la cursa, la de la participació de equips, la de la quantitat de seguidors que cada any gaudeixen de la cursa, lèxit del ressò que molts mitjans de comunicació catalanes i europeus fan de la cursa, aquí va apuntar larticle del ENDURO MAGAZIN que remarca que aquesta cursa és una de les més dures i exigents del calendari europeu. Busquets va destacar també la innovació continuada de la prova, el videowold, els temps on-line i el fet de apostar per incloure noves categories. Busquets va insistir en la voluntat del consistori d'estar sempre al costat de les 24 Hores i va encoratjar als organitzadors a seguir endavant amb la seva tasca lligada a valors tan importants com l'esforç, la tenacitat i el treball en equip.
Va acompanyar al regidor lalcalde de Lliçà, Sr. Ignasi Simón.
Va acabar la seva intervenció amb un record de la figura del pilot Enric Saurí.
La presentació de les XXXVII edició de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes-Gran Premi Barnasfalt, va concloure amb un refrigeri per a tot el públic present, que va tenir l'oportunitat, a més, de gaudir d'una petita exposició de motocicletes, mostra de les màquines que correran aquest any a la cursa de resistència de la Vall del Tenes, l1, 2 i 3 de setembre a Lliçà d'Amunt.