PRESENTACIÓ DE LA XXXVII ENA EDICIÓ DE LES 24 HORES

03/08/2016

•  Durant la presentació de la propera edició es explicar les novetats  d'aquest any, destacant la nova categorització dels premis de la cursa

Lliçà d'Amunt, 23 juliol 2016.-Dijous al vespre, 21 de juliol, es va presentar a Lliçà d'Amunt, la XXXVII edició de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes-Gran Premi Terranova CNC, que se celebrarà a aquesta població del Vallès, els pròxims 2,3 i 4 de setembre.

La prova està oberta a motocicletes amb un cubicatge no superior als 50cc, amb un 2% de tolerància que hauran de rodar 24 hores ininterrompudes demostrant la resistència dels pilots i també de les seves màquines. Els equips només disposaran, d'un ciclomotor per a competir, i quatre pilots.

Les inscripcions es van obrir el passat mes de maig i diversos equips ja han formalitzat la seva participació. L'edició d'enguany comptarà, una vegada mes, amb alguns dels millors pilots de les especialitats de Motocross i Enduro a escala nacional e internacional, alhora que es confirma la internacionalització de la prova, amb 4 equips estrangers, ja inscrits.

Durant la presentació, el president del Grup 24 Hores, Francesc Padró, organitzadors de la cursa, ha donat els detalls de la prova i les novetats d'aquesta edició que comptarà amb una nova categorització dels equips que a més d'optar al premi corresponent a la categoria determinada per les característiques tècniques dels vehicles, podran accedir, també, a uns nous trofeus directament relacionats amb el tipus de pilots integrants dels equips: "Vall del Tenes" (pilots nascuts a un municipi de la Vall del Tenes, Bigues, Santa Eulàlia de Ronçana, Lliçà d'Amunt i Lliçà de Vall), "Internacional" (equips on tots els seus integrants siguin estrangers), Fèmines (equips en què totes les seves pilots siguin fèmines), "Mixtes" (equips en què com a mínim dos dels seus pilots siguin fèmines), "Sub20" (equips amb tots els pilots menors de 20 anys) i "Master40" (amb tots els pilots majors de 40 anys).
Padró va explicar que aquestes novetats responen directament als suggeriments dels equips i afeccionats i en una aposta de l'organització per reconèixer l'interès, entusiasme i esforç de tots els pilots que participen en la cursa i que lluny del que succeeix a altres proves, no s'emporten cap premi econòmic, sinó que en aquest cas, participen pel gran honor que suposa per a un pilot de resistència finalitzar la prova de Lliçà d'Amunt.
Altre de les novetats importants d'aquesta edició destacades pel president del Grup 24 Hores va ser l'acord de col·laboració assolit amb una de les empreses punteres a Europa en el cronometratge, Macsha, que a més oferirà durant la cursa serveis tan innovadors com una aplicació per a interactuar amb els equips a través de les xarxes socials.
A més, aquest any, el circuit del Pinar de la Riera de Lliçà d'Amunt comptarà amb un gran videoworld amb informació de la cursa i imatges.

Pel que fa a les activitats paral·leles del programa de les XXXVII edició de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes-Gran Premi Terranova CNC, Padró va destacar el concert de Coverd Band, a fira a la zona del village, els espectacles infantils i l'actuació dels timbalers, el ja tradicional motor show i una nova edició dels 90 minuts Joves Promeses de la Vall del Tenes, una cursa per a pilots d'entre 6 i 15 anys, alguns dels quals, amb seguretat, formaran part en un futur de l'elit de les diferents disciplines del motociclisme.
Francesc Padró, no ha deixat passar l'oportunitat de la presentació de la prova de resistència per agrair la implicació dels patrocinadors de la cursa, l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt i també l'entusiasme de tots els voluntaris que permeten, any rere any, l'organització i èxit d'aquest esdeveniment, únic al món pel seu format i categoria de motocicletes, i que cada any, a principi de setembre, transforma Lliçà d'Amunt en la capital catalana del motor.

Durant tres dies, aqueta població pren forma d'un gran paddok amb un complet programa d'activitats lúdiques i culturals, destacant el caràcter solidari d'algunes d'aquestes propostes que contribueixen, d'aquesta forma, a reforçar la singularitat d'aquesta prova. Padró, per exemple, va explicar que en aquesta edició es tornarà a destinar a una ONG tot el que es reculli de la venda de tiquets per a la macro tirolina que travessa part del circuit. També està confirmada la programació de la II Milla solidaria canina al mateix traçat de la cursa. Es tracta de la Milla Terranova CNC i les inscripcions íntegres per aquesta prova es lliuraran a entitats sense ànim de lucre que treballin a favor del benestar dels animals.

Durant l'acte de dijous, a més, Francesc Padró va destacar l'extraordinària resposta de les escoles de la Vall del Tenes que han participat en el concurs de cartells de la cursa, en el que s'han recollit prop de 300 obres. La imatge guanyadora és obra d'Andrea Martín García, una alumna de sisè de primària de l'Escola Rosa Oriol Anguera de Lliçà d'Amunt que ha aconseguit traslladar al paper l'essència de la prova representada, en aquest cas, per un pilot en plena competició. La jove va rebre durant la presentació part dels obsequis del premi, entre ells un passi familiar al Tibidabo i la condició de Vip per a tots els dies de la cursa.
El regidor d'esports de l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt, Manel Busquets, va  prendre, també la paraula durant l'acte a l'Ateneu l'Aliança de Lliça d'Amunt destacant, com ho va fer ja l'any passat l'alcalde de la població, Ignasi Simon, present també a la presentació, el caràcter patrimonial que han assolit 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes per a la població de Lliçà d'Amunt. Busquets va insistir en la voluntat del consistori d'estar sempre al costat de les 24 Hores i va encoratjar als organitzadors a seguir endavant amb la seva tasca lligada a valors tan importants com l'esforç, la tenacitat i el treball en equip.

La presentació de les XXXVII edició de les 24 Hores Internacionals de Resistència en Ciclomotors de la Vall del Tenes-Gran Premi Terranova CNC va concloure amb un refrigeri per a tot el públic present, que va tenir l'oportunitat, a més, de gaudir d'una petita exposició de motocicletes, mostra de les màquines que correran aquest any a la cursa de resistència de la Vall del Tenes, el 2, 3 i 4 de setembre a Lliçà d'Amunt.