Lliçà d’Amunt, 3 de setembre de 2023 – Aquesta cap de setmana, en el Circuit de Can Montcau, situat a Lliçà d’Amunt, ha sigut l’escenari d’un emocionant esdeveniment del motor: la XLIII edició de les 24 Hores Internacionals de resistència en ciclomotors de la Vall del Tenes – Gran Premi Barnasfalt. Amb un total de 38 equips inscrits i més de 150 pilots en cursa, demostrant que món del ciclomotor té un futur molt comprometedor.
Aquesta edició ha tornat a batre el rècord d’equips inscrits després de la pandèmia, fet que ha donat vida a una cursa espectacular i plena d’emoció amb un total de 152 pilots, amb 4 equips S20, 3 equips internacionals, 1 equip de fèmines, 1 equip mixte, 2 equips Master 40 i 4 equips locals dels diversos municipis de la Vall del Tenes. On destaquem la major participació femenina que s’ha tingut mai, amb un total de 7 pilots femenines. Destacar també els 12 pilots internacionals, amb pilots francesos i italians i una gran participació d’equips de joves pilots S20. Fet que demostra el constant creixement d’aquesta cursa i la seva internacionalitat. A banda, hi han participat pilots de gran renom del món de l’Enduro i Motocross, entre ells destacar: Sergio Navarro Huertas, Alejandro Navarro Huertas, Anna González Tomas, Bernat Cortés Picarzo, Oriol Mena Valdrearcos, Rubén Luengo, Hugo Cuesta Lera, Laia Manté Solà, Alejandro Ceballos Lopez, Yago Dominguez Oliva, Marc Truyols Cañizares.
Pel que fa a la categoria general, el guanyador de la categoria absoluta ha estat el dorsal 19, RRB RACING, amb un total de 545 voltes on hi ha el pilot Bernat Cortés, seguit pel segon classificat, el dorsal 43 – TALLERES PELAYO INNO MOLD 2, equip de Rubén Luengo, amb un total de 541 voltes. I finalment, en tercera posició de la categoria absoluta, el dorsal 17 amb l’equip MAROTTA RRB RACING que ha corregut un total de 532 voltes on hi ha el reconegut pilot Marc Truyols.
Destacar que en els entrenaments cronometrats van ser d’allò més emocionants, ja que l’equip J.Costa Junior Team, equip amb pilots S20 i tots ells de la Vall del Tenes, va aconseguir fer la volta més ràpida amb 2 minuts i 18 segons, pilotat per Hugo Cuesta. Tot i així, hi ha causa d’una caiguda a la primera volta van col·locar-se a les últimes posicions. Durant la cursa han fet una remuntada espectacular i han quedat 15ns de la classificació general.
Durant la cursa s’han viscut altres remuntades impressionants, com la de l’equip PibeMoto que va tenir un incident mecànic a la volta ràpida i va fer la sortida des de l’última posició. Aquests finalment, han quedat a la 8na posició.
També, l’equip on corre l’Oriol Mena i amb el dorsal 87, que a causa d’un problema mecànic va perdre forces posicions però que ha sigut capaç ell i el seu equip d’escalar molt amunt i col·locar-se a la 5a posició.
Per altra banda, destacar els guanyadors de les diverses categories segons tipologia d’equips:
En quant a tipus de motocicleta, els guanyadors han sigut:
En el Grup 3, motors refrigerats per aigua, equip RRB Racing dorsal 19 en primera posició.
En el Grup 2, motors refrigerats per aire, equip Servimoto Krono Aire amb el dorsal 67.
En la categoria PC2T, motocicletes de marxes, el guanyador ha estat el dorsal 26, equip Escuderia SBK Motos que malgrat han tingut algun inconvenient mecànic durant la cursa l’han pogut finalitzar i quedar a la 35a posició.
I finalment, a la categoria PC2TS, motocicleta de marxes i de sèrie, ha guanyat l’equip amb el dorsal 77, Sokad Racing.
*Imatges cedides per Nerea Barrero | @nerea.photography