L’equip d’Oriol Mena i Jaume Betriu, GRANJA L’AMETLLA - MOTOS CHESCA, guanya la XLIV edició de les 24 Hores Internacionals de resistència en ciclomotors de la Vall del Tenes - Gran Premi Barnasfalt.

Lliçà d’Amunt, 1 de setembre de 2024 – Aquest passat cap de setmana, en el Circuit de Can Montcau, situat a Lliçà d’Amunt, ha sigut l’escenari d’un emocionant esdeveniment del motor: la XLIV edició de les 24 Hores Internacionals de resistència en ciclomotors de la Vall del Tenes – Gran Premi Barnasfalt.

Amb un total de 33 equips inscrits i 134 pilots corrent la cursa, mostrant un cop més que la cursa té un futur molt comprometedor i que Lliçà d’Amunt segueix sent el bressol del món del motor.

Una cursa molt dura, exigent a nivell físic i molt tècnica marcada pel canvi de traçat que s’ha realitzat aquest any, buscant la duresa, diversió i tècnica que requereix la cursa de resistència. Una edició de molta calor i també passada per pluja diumenge el matí. Fet que ha ocasionat que hagi hagut d’intervenir l’assistència mèdica en diverses ocasions per lesions dels pilots, totes elles lleus.

Pel que fa els equips inscrits, hi ha hagut: 1 equip S20, 2 equips internacionals, 1 equip de fèmines, 5 equips Master 40 i 5 equips locals dels diversos municipis de la Vall del Tenes. On destaquem la continuació de la participació femenina que s’ha tingut en els darrers anys amb un total de 6 pilots femenines. Cal destacar també els 13 pilots internacionals, amb pilots francesos i italians i una gran participació de mecànics i caps d’equips internacionals provinents de Mèxic, Japó, Chile, entre altres. Fet que demostra el constant creixement d’aquesta cursa i la seva internacionalitat. La mitjana d’edat de pilots d’aquesta edició ha sigut de 30 anys, destacant el pilot més veterà de 60 anys i el més jove de categoria competitiva, 14 anys. Destacar que aquest any s’ha creat una nova categoria no competitiva anomenada 24H Experience, on s’ha estrenat el dorsal 88 amb un total de 6 pilots i on ha corregut el pilot més jove amb tan sols 12 anys. «Los Chincetas» han quedat a la posició número 10 de la classificació general.

El guanyador de la categoria absoluta (G3, motors refrigerats per aigua) ha estat el dorsal 87, Granja l’Ametlla – Motos Chesca, amb els pilots Mena, Ceballos, Dominguez i Betriu amb un total de 509 voltes. La setena victòria per Mena i la segona de Betriu. El motor de la màquina guanyadora d’aquesta edició es tracta de GCR Casas Racing.

El segon classificat de la categoria general, ha estat amb només 9 voltes menys, l’equip amb el dorsal 19 i ells són RRB Racing amb els pilots Cortés, Aguilar, Sánchez i Fontova. Tots ells amb un gran palmarès de les darreres edicions. Finalment, el tercer classificat ha sigut el dorsal 29 J&D Yasuni amb els pilots Dogglio, Giacchero, Pavoni i Truyol amb un total de 493 voltes. Un equip compost per pilots internacionals i locals, i el qual ha acabat la cursa amb només dos pilots.

Pel que fa a la resta de categories, els guanyadors absoluts han sigut:

  • G2, motors refrigerats per aire: Dorsal 32, Pitman Motors
  • PC2T, motocicleta de marxes: Dorsal 27, Team Dirtbike Garage
  • Sub20: Dorsal 16, La Leyenda de Isla Cristina – RRB
  • Vall del Tenes: Dorsal 3, Autoescola Granollers
  • Master40: Dorsal 7, Cone/Sixlyon Master Team
  • Fèmines: Dorsal 33, Joca Airsal Competición
  • Internacionals: Dorsal 5, MMR Girls

Altres aspectes a destacar:

El canvi d’horari de la cursa ha sigut el principal protagonista d’aquesta edició, la cursa va començar dissabte a les 17 hores i va finalitzar diumenge a les 17 hores. El balanç de l’organització és positiu tot i que es valorarà diversos paràmetres per acabar de confirmar la continuació d’aquest horari. Destaquem novament l’èxit d’afluència de públic.

Aquesta edició també s’ha treballat per a una redistribució de la Zona Village, la qual ha quedat més recollida i ha ofert un espai de restauració, stands, foodtrucks, concerts i espectacles, i un ampli ventall d’activitats entreteniment per a tots els assistents des de divendres fins dissabte. Seguint aquesta distribució d’espai, el canvi de la zona de paddock i boxs s’ha valorat molt positivament per part dels equips, fet que els hi ha permès més comoditat i agilitat durant tota la cursa.

A més, s’ha ampliat el servei de bus llançadora gratuït durant el matí de diumenge per facilitar l’accés al recinte des del centre de Lliçà d’Amunt, en col·laboració amb TLA Lliçà d’Amunt. Un mitjà de transport que cada cop agafa més força i facilita l’assistència del públic, i permet ser una cursa més sostenible. Cal destacar també que amb la col·laboració de Residus Cirera com a patrocinador de la cursa, també es vetlla per un sistema de reciclatge i gestió de residus sostenible durant tot el cap de setmana i poder disposar d’un espai més net.

Finalment, cal fer una especial esmena a l’exhibició infantil de dissabte a la tarda amb l’acadèmia Motoffroad que va ser un èxit total amb més de 60 inscrits i a on es van poder veure joves promeses que ben segur en uns anys estaran competint en campionats de motocròs i enduro.

L’organització Grup 24 Hores, compost per desenes de voluntaris, expressa el seu més sincer agraïment als patrocinadors oficials, col·laboradors oficials, institucions públiques i a l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt. Així com el secretari general, Abel Garcia de la Conselleria d’Esports que va donar el tret de sortida d’aquesta edició. També a tots els participants que han fet possible aquesta quaranta-quatrena edició amb un èxit rotund.

Durant aquest cap de setmana es podrà veure en exclusiva per Esport3 un documental resum d’aquesta edició.

 

Grup 24 Hores

www.24hores.cat

comunicacio@24hores.cat